تغییر نگاه مسئولان از غربی به اسلامی لازمه اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی
نوشته شده توسط : مینا
شایق در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
تغییر نگاه مسئولان از غربی به اسلامی لازمه اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، باید نگاه مسئولان به مقوله اقتصاد از نوع غربی به نوع اسلامی تغییر یابد.

خبرگزاری فارس: تغییر نگاه مسئولان از غربی به اسلامی لازمه اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی

 

عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت طراحی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: به حداقل رساندن وابستگی‌ها از طریق افزایش تولید و بهره‌وری با استفاده از امکانات داخلی مهمترین ویژگی این نوع اقتصاد است که برای ایجاد راهکارهای قانونی و اجرایی کردن آن باید نمایندگان مجلس و همه مسئولان اجرایی اتفاق نظر داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی توجه به دستورات دینی را در طراحی اقتصاد مقاومتی بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: شرایط جامعه ما ایجاب می‌کند که سیاست‌های اسلام در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیش از پیش مورد توجه قانونگذاران و مسئولان اجرایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر پویایی و کارآیی دستورات اقتصادی اسلام افزود: برخی‌ها با الگو قرار دادن فرهنگ و ملاک‌های غربی برای اقتصاد کشور نسخه می‌پیچند که نه تنها گره گشای مشکلات نیست بلکه وضعیت موجود را بدتر نیز می‌کند.

شایق با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هر بخشى که به سیاست‌هاى اسلام عمل شده شاهد پویایی و حل مشکلات بوده‌ایم، یادآور شد: اگر در زمینه مسائل اقتصادی نیز به طور کامل به دستورات اسلام عمل شود یقینا بسیاری از مشکلات حل و مردم نیز احساس آرامش و آسایش خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اصلاح الگوی مصرف، حذف واردات کالاهای غیر ضروری، ثبات و شفافیت در سیاست‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه‌گذارى، گسترش فن‌آوری‌های نوین، مبارزه قاطع با قاچاق و مفاسد اقتصادی، جایگزین ساختن صدور مواد خام با کالاهای فرآوری شده، بازاریابى و متنوع ساختن صادرات را از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذخایر ارزى کشور باید به گونه‌ای مدیریت شود که بتواند با شوک‌هاى اقتصادى و ارزى دشمنان مقابله کند.





:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: